Na článcích pracuje tým našich zkušených autorů a lektorů. Jednou z nich je Ing. Petra Schwarzová, která působí jako lektorka se zaměřením na financování škol a zároveň je ředitelkou gymnázia.
Autorský kolektiv:
- František Havelka, PhD.
- Martin Kaplán
- Hana Poláková
- Petra Schwarzová
- Jana Trantinová
OBSAH
Základní principy reformy financování:
- reforma financování v MŠ
- reforma financování v ZŠ
- reforma financování v SŠ
- reforma financování školských zařízení
PHmax:
- výpočet PHmax a nastavení organizace školního roku
- PHmax pro ZŠ
- PHmax pro školní družiny
- PHmax pro mateřské školy
- PHmax pro střední školy, střední odborné školy a gymnázia
- PHmax asistenta pedagoga - aktuální změna legislativy (včetně případových studií pro MŠ a ZŠ)
Financování po reformě:
- financování pedagogické práce (včetně rozboru jednotlivých složek platu pedagogů)
- financování nepedagogické práce (mechanismus rozpočtování, normativy, postup výpočtu)
- financování asistentů pedagoga od 1. 1. 2020 (nové pravidlo, vysvětlení změn v souvisejících vyhláškách a nařízeních vlády)
- reforma financování na střední škole (nastavení víceoborových tříd)
Výkaznictví:
- v MŠ (komentář, pracovní doba PP, příklady prací souvisejících s PPČ, rozsah PPČ, pracovněprávní vztahy při poskytování PO, výkaznictví MŠ ve vazbě na PHmax: výkaz S 1-01, výkaz S 4-01, výkaz P1-04, výkaz P 1c-01)
- v ZŠ (komentář, pravidla pro výpočet PHmax ZŠ, pracovní doba PP, příklady prací souvisejících s PPČ, rozsah PPČ, pracovněprávní vztahy při poskytování PO, výkaznictví základní školy ve vazbě na PHmax: výkaz M 3, výkaz S 4-01, výkaz S 4c-01, výkaz P1-04, výkaz P 1c-01)
Právní předpisy související s reformou financování škol.
V rámci předplatného bezplatný odpovědní servis na Vaše dotazy související s reformou financování regionálního školství.
Základy Gardnerovy teorie mnohočetné inteligence
23.4.2024, On-line, Mgr. Lenka PoláškováV budoucnu budou pedagogové nuceni pružněji reagovat a přistupovat k plánování a realizaci témat s přihlédnutím k aktuálnímu složení kolektivu dětí.
Uvádějící učitel a související povinnosti ve školách od 1. 1. 2024
25.4.2024, On-line, JUDr. Hana PolákováNa webináři se dozvíte, jak nejlépe řešit uvádění nových učitelů, jejich adaptační období a zaškolení. Ukážeme Vám, jak tyto procesy začlenit do vnitřních předpisů Vaší školy a jak podporovat nové učitele v jejich profesním růstu.
Vnitřní řád školní družiny
13.5.2024, On-line, Mgr. Marika KropíkováNa tomto webináři Vám představíme, jak může dobře promyšlený vnitřní řád sloužit jako pevný základ pro ochranu všech účastníků vzdělávacího procesu. Budeme se věnovat nejen platným legislativním normám, které formují rámec pro tvorbu takového řádu, ale také Vám ukážeme, jak si ujasnit cíle vnitřního řádu Vaší družiny, aby byla pravidla jasná a srozumitelná pro všechny. Probereme, jak nastavit pravidla vzájemného styku, která podpoří pozitivní klima a spolupráci. Získáte potřebné poznatky pro vytvoření vnitřního řádu, který bude nejen legislativně přesný, ale také funkční, hodnotitelný, vymahatelný a snadno kontrolovatelný.
Pasti a nešvary pedagogických rad
14.5.2024, On-line, Mgr. Lenka PoláškováJedná o organizovanou komunikaci se členy pracovního týmu. Pro efektivní poradu potřebujete splnit základní podmínky a postupy. Seznamte se a inspirujte se. Efektivní nástroje interní komunikace, spolupráce a efektivní řízení pedagogického týmu.
Česká školní inspekce a oblast speciálních vzdělávacích potřeb u dětí předškolního věku
3.6.2024, On-line, Mgr. Lenka PoláškováPřipravili jsme pro Vás speciál, věnovaný inspekční činnosti, zaměřené na oblast speciálních vzdělávacích potřeb v mateřských školách.